pátek 10. srpna 2012

Tento blog by copywritera neuživil

Při své práci se řídím několik málo pravidly. Nejsou to moje pravidla, jsou to pravidla chytřejších a zkušenějších lidí. Až budu takový frajer, jako třeba Antoine de Saint-Exupéry, Steve Krug, nebo Clarence Leonard Johnson (přezdívaný "Kelly"), vymyslím si svoje vlastní.

„Keep it simple stupid!“
— Kelly Johnson


„ A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away. “
— Antoine de Saint-Exupery

“Get rid of half the words on each page, then get rid of half of what’s left.”
— Steve Krug

A pointa?

Denně vnímáme takový objem informací, že není v lidských silách je všechny přečíst. Vnímáme je zrychleně, jako billboardy na D1, reagujeme na určitá klíčová slova, na určité tvary, známé objekty. Nejlépe se nám používají jednoduché webové stránky, s jasnou vizuální hierarchií a ovládacími prvky, které dodržují obecné zvyklosti. 

Pointa není. Jen hluboká myšlenka na závěr

Steva Kuga budu citovat dál. Nenuťte uživatele přemýšlet a vše co uděláte, si nejdříve pořádně otestujte. A o tom, jak si web otestovat svépomocí, nebo jak komunikovat s agenturou, která vám bude uživatelské testování realizovat, přesně o tom bude tento blog. Krátký, stručný, přehledný. Prostě takový, který by žádného copywritera neuživil.

Žádné komentáře:

Okomentovat