úterý 2. dubna 2013

E-shop s nejlepšími pivy

Uživatelské testování pivního webu.


Graficky zcela výjimečný projekt, u kterého byla snaha pojmout to všechno trošku jinak. Celý projekt je zaměřen na 2 cílové skupiny. První cílovou skupinou jsou náročnější spotřebitelé piva, kteří přesně vědí, co jim chutná a co chtějí nakoupit. Druhou cílovou skupinou jsou uživatelé začátečníci, kteří se nebojí vyzkoušet nové, netradiční chutě. V pivní teorii se neorientují, ale mohou využít chuťového průvodce, který jim doporučí pivo přesně podle jejich požadavků.


Název projektu:
Pivní klenoty

Realizace:
Sherwood Media s.r.o.
10/2012 - 03/2013

Kvalitativní uživatelský výzkum pro zjištění preferencí při výběru piva, testování použitelnosti, uživatelské testování, Five Second Test, testování informační architektury, Mouse flow.

Kolik času/lidí/zdrojů bylo potřeba

Uživatelský výzkum - rozhovory s deseti respondenty + umístění dotazů na on-line diskuzní fóra. Časová náročnost odhadem 5 hodin.

Testování použitelnosti - 6 respondentů (přátelé, kolegové, kteří se na projektu nepodíleli, ale mají rádi pivo). Testování probíhalo v kavárně a v prostorách firmy. Náklady cca 160 Kč za pozvání na kávu. Časová náročnost odhadem 10 hodin.

Five second - příprava podkladů + distribuce dotazníku. Pouze interní náklady. Časová náročnost odhadem 3 hodiny, vč. vyhodnocení. 

Mouse flow - Pouze interní náklady. Časová náročnost odhadem 3 hodiny, vč. vyhodnocení. 

Pro uživatelské testování nepotřebujete rozsáhlé databáze testerů, speciálně připravené laboratorní prostředí, ani velký rozpočet. I malé, po domácku připravené testování, může posunout váš webový projekt na jinou úroveň.

Doporučení 

Otestovali jste skicy, nebo wireframy a vše dopadlo skvěle? To ještě neznamená, že máte vyhráno. Naše uživatelské testování wireframů dopadlo přesně podle našich představ. Bohužel grafika byla natolik výrazná, že potlačila celkový dojem z webu a jeho použitelnost. Díky uživatelskému testování jsme odhalili problémy včas a měli dostatek prostoru pro jejich nápravu.

Žádné komentáře:

Okomentovat