pondělí 8. dubna 2013

Jak publikovat na Facebooku


Dříve, než začnete bezhlavě publikovat na svém Facebooku cokoliv, kolem čeho na internetu projdete, zkuste se posadit, podívat do zeleně a v klidu si promyslet následující otázky. Co, jak a kdy publikovat. Důležité je i komu, ale k tomu je jiný článek.

CO?

Je několik cest, kterými se můžete vydat. O těch bude určitě psát nějaký skvělý copywriter, takže se do tohoto tématu nepouštím. Vždy ale doporučuji autorský obsah, ten bude mít pro vaše čtenáře největší význam.

JAK?

1. Fotky, příspěvky, odkazy, videa

Nejefektivnějším příspěvkem je fotografie, nebo krátký text. U nich je šance na interakci o 94% vyšší, než u jiných typů komplikovaných příspěvků.

Pokud vkládáte odkaz, měl by mít pěknou a čitelnou URL. Také odkazy mají o 16% vyšší šanci interakce. Pokud je odkaz příliš dlouhý (např. odkazujete na vyfiltrované produkty), pak použijte zkrácený odkaz. 

U fotografie. náhledu, infografiky si musíte být jistí, že je obsah pochopitelný i v malém náhledu. Lidé také zvýšeně reagují na fotky lidé, kteří se jim dívají přímo do očí. Střídejte odkazy, videa, otázky, textové zprávy. Střídejte i styl jednotlivých zpráv. Zábavné, závažné, informativní, poučné, současné události, osobní informace.

Pokud zůstane něco bez odpovědi, už to znovu nesdílejte.

2. 80 a méně znaků na 1 příspěvek

Nikdo nečte na vašem webu a na sociálních sítích to není o nic lepší. Aby zaujala a měla určitou šanci na přečtení, neměla by vaše zpráva přesáhnout 80 znaků. Toto je délka, která má o 66% větší šanci na nějakou interakci. Pokud bude mít pouze 40 znaků, zvyšuje se tato šance dokonce na 86%

3. Ptejte se

Nesdílejte obsah jednostranně, ptejte se na názor svých čtenářů. Lidé jsou 2x ochotnější zapojit se do diskuze,pokud se jich někdo ptá na názor. Vyhněte se otázkám, které mají pouze odpověď ano/ne.

29% příspěvků na Facebooku obsahuje otázku.

Na druhou stranu nezapomínejte odpovídat. Pokud vás někdo požádá o informaci, fotku, nebo ověření skladové dostupnosti, nebuďte líní a odpovězte mu. Jak neodpovídat? Aktuální skladovou dostupnost najdete na našem webu. Vy chcete něco po nich, tak buďte maximálně ochotní, pokud budou chtít oni něco po vás.

4. Mluvte o tom, co je baví

Mluvte s nimi o tématech, která je budou bavit. Nezapomínejte na osobní tón, který jim bude příjemný a bude v nich vzbuzovat pocit, že mluvíte přímo k nim. Odpovídejte jim, pokud vyjádří svůj názor, nebo sami přidají příspěvek na vaši zeď. Pokud budete používat emotikony, tak rozvážně. Ne všichni je mají rádi.




5. Follow the white rabbit

Vaši fanoušci musí vědět, co dělat. Nebojte se dávat jednoduché instrukce: lajkujte, sdílejte, řekněte nám svůj názor. Call to action platí i na sociálních sítích: Líbí se vám jarní kolekce? Sdílejte! Souhlasíte? Lajkujte!.

KDY?


1. Na konci týdne mezi 20.00 - 07.00 

Mnoho lidí je na Facebooku mimo svoji pracovní dobu. Kdy tam tedy jsou? Ráno u snídaně, na záchodě, po cestě do práce. Po cestě z práce a po večeři. Pokud publikujete novou zprávu mezi 20.00 - 7.00, zvyšujete šanci na její přečtení o 20%.

Pokud budete publikovat večer i ráno, je tato šance dokonce o 40% vyšší.

2. 1x - 4x za týden

Sdílejte 1x - 2x denně, maximálně 7x za týden. Záleží na typu informací, ale hranice mezi aktivním a zahlceným fanouškem je velice tenká. 1 - 2 příspěvky denně mají o 19% vyšší možnost interakce než 3 a více příspěvků denně.

3. Nezaspěte o víkendu

Máte o 14,5% vyšší šanci na interakci než ve všední den. Lidi mají víc času, jsou ochotnější číst, ale co je nejdůležitější, vaše konkurence na Facebooku o víkendu není! O víkendech je posíláno pouze 14% příspěvků, v porovnání s pracovním týdnem. Je to tedy vaše šance být vidět.

3. Každý to má jinak

Prodáváte oblečení? Publikujte ve středu, čtvrtek a v sobotu. Máte obchod s jídlem? Pak jsou vaše dny středa, pátek, sobota, neděle. Banky mají o víkendu zavřeno, ale fanoušci na Facebooku jsou nejaktivnější právě v pátek, neděli a v pondělí.

Zdroj:  Strategies for Effective Wall Posts: A Timeline Analysis

Edit 15. 5. 

Interaktivita ještě neznamená, že příspěvek osloví největší množství uživatelů. Osobně mám nejlepší zkušenost právě s příspěvky, které jsou doplněny fotkou. Pokud vás zajímá, jaké příspěvky osloví největší počet čtenářů, přečtěte si tento článek od Michala Nováka. 

http://www.sunitka.cz/c/568-zmeny-v-dosahu-prispevku-zmenil-facebook-algoritmus-edgerank

Žádné komentáře:

Okomentovat