pondělí 16. června 2014

UX Camp Europe 2014

Long story short … 5 dní v Berlíně, 2 dny konference, 5 navštívených firem, 3 párty, 16 hodin cestování tam a zpět a hrozné horko. Oba dva dny byly našlapané zajímavými řečníky a tématy. Ve svém výběru jsem se nestrefila jen 2x.

Anner Tiete / @anner / UX researcher and strategist at beyond.io

Žádnou jinou přednášku si nemůžu užít víc, než když mi někdo vykládá o tom, jak začal podnikat a že to funguje. Navíc, když dělá smysluplné věci a dělá je dobře.

Tohle je moje TOP1 pro celý barcamp. Bezkonkurenčně.

Kluci si po škole vybudovali svůj vlastní research a design lab, který pronajímají. Mimo něj nám během přednášky představili dva projekty ze své dílny.

# stůl na fotbálek se zapracovanými principy z arkádových her, personalizovaný pro belgické štamgasty.

# fyzické zařízení pro přenos digitální hudby http://x-ii.net/press/. Kdy jste naposledy udělali vlastní kompilaci písniček na kazetu? Jen tak? Z lásky, nebo přátelství? A poslání linku na Spotify nebo Youtube se nepočítá! Pokud si pamatujete, jak se tužkou přetáčely kazety, tak si určitě o projektu přečtěte víc. Nebo se na to rovnou podívejte.

Několik málo poznámek z přednášky:

# Nesnažte se vymýšlet kolo. Pokud už to někdo udělal, tak to kupte a nezdržujte se vlastním vývojem.

# Vnímejte celý ekosystém, nejen web, nebo aplikaci.

# Designujte pro konečný zážitek.

# Nejproblémovější místo navrhněte jako první.

# Nebojte se změnit názor, začít znovu.

Holger Eggert / @holgereggert / User Experience designer in Berlin. Also musician.

Legendární pokračování UX muzikálu asi není třeba zmiňovat. Bohužel záznam z letošního roku ještě není nikde k nalezení. Našla jsem alespoň záznam z minulého roku

Nicméně, nešlo jen o pokračováná muzikálu. Přednáška, která předcházela představení, byla jedna z nejlepších na letošním barcampu. Na příkladech srovnával minulost a současnost z pohledu technologií, business modelů i našich zkušeností.

Technologie dříve a dnes: V minulosti jsme museli my rozumět strojům, abychom je dokázali ovládat. Dnes netušíme, jak funguje náš počítač a přitom jsme schopni s ním celý den pracovat. Čím méně rozumíme technologiím, které ovládáme, tím více technologie rozumí nám. Ovládání hlasem, gesty, cloud computing, wearables … to už mi připadá jako docela reálná budoucnost ☺

Stejně jako přístup k technologiím se mění i business modely. Dnes se nenakupuje, dnes si vše půjčujeme a sdílíme. Místo desky, kterou jsme si dříve koupili v kamenném obchodě, jednou poslechli a uložili do police, máme iTunes, Spotify a další platformy, kde zaplatíme za něco, co fyzicky nevlastníme. Platíme elektronicky, vše je v cloudu, přístupné po přihlášení do profilu. Tento koncept se netýká jen hudby, týká se všeho. Lidí, dat, softwaru, obsahu, komunikace, míst, firem.

“Future experience is ubiquitous, intentional and normal. The future is already here.”

Všichni se snažíme dívat do budoucnosti, předvídat, co bude za xx let a jak se na to připravit. Děláme to tak poctivě, že jsme si neuvědomili, že budoucnost je už tady. Právě těmito slovy uzavřel Holger Eggert svoji přednášku The Future of UX.

1) everything that’s already in the world when you’re born is just normal;
2) anything that gets invented between then and before you turn thirty is incredibly exciting and creative and with any luck you can make a career out of it;
3) anything that gets invented after you’re thirty is against the natural order of things and the beginning of the end of civilization as we know it until it’s been around for about ten years when it gradually turns out to be alright really.

Douglas Adams

Eric Reiss / @elreiss / Many things and also CEO of The FatDUX Group/ fatdux.com

V tomto případě nejde ani tak o obsah jako o zážitek ☺ Bugs Bunny, večerní televizní soutěže, marketingové tipy a triky. Snažila jsem sem, dělat si poctvě poznámky. Asi prvních pět minut. Pak jsem si talk už jen užívala.

Prezentace z přednášky

Sophie Freiermuth / @wickedgeekie / Freelance Agile & Lean User Experience Designer

Jaké je tajemství úspěšné spolupráce? Nenechávat si nápady pro sebe, ale sdílet je. Začít na projektu pracovat jako tým od začátku. Trávit spolu volný čas, poznat se v situacích, kdy jste unavení, naštvaní, nadšení, šťastní.

Sophie nám na své přednášce Global Projects, distributed Teamspředala množství zajímavých tipů, jak nejen úspěšně pracovat vzdáleně s jinými lidmi, ale jak s nimi spolupracovat tak, aby to klapalo.

# Denní standup meetingy, které musí být naprosto relevantní k projektu, který řešíte

# Telefon nefunguje. Jak to jde, snažte se vzdáleně komunikovat se zapnutou kamerou.

# Nemusíte vědět a umět všechno, je důležité mít v týmu lidi, kteří to dohromady zvládnou. Přemýšleje o tom, co je vaše práce. Co ještě máte dělat a co už je potřeba svěřit kolegům.

# Práce ve více časových zónách je na houby a pohodlně to vyřešit prostě nejde. Minimálně si u nočních sezení s klienty opakujte, že nesmíte usnout Nesmíte USNOUT!!! 

Žádné komentáře:

Okomentovat